PVV eist opheldering over ongeluk op onverlichte N733

De PVV in Overijssel eist opheldering over het ongeluk dat op een onverlichte N733 heeft plaatsgevonden waarbij een auto met moeder en kind meerdere malen over de kop is geslagen. De partij riep vorige week gedeputeerde Boerman nog op de verlichting op de N733 weer z.s.m. aan te zetten. Nu wil de partij weten of de beslissing van de gedeputeerde om deze oproep te negeren heeft bijgedragen aan het ongeluk.

PVV-Statenlid Joeri Pool: 'Naar aanleiding van de aangenomen PVV-motie zouden lantaarnpalen weer aan mogen als inwoners daar om vroegen. Op de N733 was dit het geval en daar heeft de PVV ook specifiek om gevraagd. De gedeputeerde weigerde echter de verlichting op deze weg weer aan te zetten, en nu hebben we er een vreselijk ongeluk. Onvoorstelbaar.'

In schriftelijke vragen vraagt de PVV waarom de gedeputeerde ervoor koos om de noodkreet van inwoners langs de N733 om de verlichting weer aan te zetten negeerde. PVV-Statenlid Joeri Pool schreef op 23 november aan gedeputeerde Boerman "Graag z.s.m. de verlichting weer aan (op de N733) voor er vreselijke ongelukken gebeuren!"

PVV-Statenlid Joeri Pool: 'De gedeputeerde moet in contact treden met de politie om te onderzoeken of het ontbreken van verlichting heeft bijgedragen aan dit ongeluk. Als dat zo is en de provincie had de verlichting aan kunnen doen, moet hij persoonlijk excuses maken aan de moeder en het kind. Dan is de provincie zwaar en zwaar nalatig geweest!'