PVV: Actualiseer de omgevingsvisie en geef ondernemers de ruimte!

De huidige omgevingsvisie van de Provincie Overijssel is niet meer van deze tijd en legt ondernemers in onze provincie onnodige regelgeving op. De PVV Overijssel zal daarom tijdens de komende Statenvergadering van 26 september a.s. een amendement indienen waarbij ondernemers, naast hun business to business activiteiten, ook winkelactiviteiten mogen hebben op een bedrijventerrein.

PVV statenlid Hidde Heutink stelt “dat de ondernemer van vandaag overal moet kunnen ondernemen. In winkelkernen, de rand van winkelkernen en buiten de winkelkernen. Deze laatste groep heeft nu last van provinciaal beleid, dat belet dat een ondernemer op bijvoorbeeld een bedrijventerrein zijn producten kan verkopen. Wij willen dit anders zien.’

De PVV hoopt met deze maatregel de ondernemers in Overijssel een hart onder de riem te steken en daarmee de economie in de provincie te versterken. Veel bedrijven maken vandaag namelijk gebruik van een online webshop. Hun distributiecentrum is nu toegestaan op een bedrijventerrein, maar deze producten in hun belevings- of demonstratiecentrum verkopen mag niet. Met een bredere omgevingsvisie is dit dan wel mogelijk.

Heutink zegt ‘dat het toch te gek voor woorden is dat je een klant die behoefte heeft aan een stukje persoonlijke aandacht en het product wil zien, voelen en uittesten voor het kopen, terug moet sturen naar huis, omdat hij alleen maar via de webshop zijn artikel mag kopen.’